Het matchen van onderwerpen en doelgroepen
Als je je doelgroepen hebt geïdentificeerd, en de onderwerpen voor de security-awarenesstraining bepaald, kun je deze twee aan elkaar gaan koppelen. Zo krijgt iedereen de onderwerpen aangeboden waar hij mee te maken heeft bij het uitvoeren van zijn werkzaamheden. Gebaseerd op een schema zoals het onderstaande kun je bepalen welke aanvullende trainingen er nodig zijn. Of wellicht moet je voor sommige groepen zelfs een heel andere training ontwerpen.
In het voorbeeld zijn vanwege de beperkte ruimte niet alle onderwerpen en niet alle doelgroepen opgenomen. In een praktijksituatie moet je er natuurlijk voor zorgen dat het schema compleet is.
Het is niet nodig voor ieder onderwerp een aparte cursus te ontwerpen, zolang je ervoor zorgt dat iedere groep de relevante onderwerpen krijgt aangeboden. Per keer moet het wel te behappen zijn: overstelp je publiek niet want dan haal je je doelen niet.
Heb je specifieke vragen over de invulling van de onderwerpen of doelgroepdefinitie, zet deze dan hieronder in het commentaarveld of neem contact op met PrivacyLab.
Deel alsjeblieft dit artikel met jouw netwerk via de deelknop op Facebook, Twitter, Tumblr en Google+, zodat ook de mensen in jouw netwerk hiervan kunnen profiteren. Delen op LinkedIn moet nog handmatig (wordt aan gewerkt!).
0 Comments